L’impacte de la Covid llasta les expedicions de cava un -13,62%

març 5, 2021 | Notícies

La D.O. Cava ha presentat el balanç dels resultats de l’exercici 2020 en el que el nombre d’ampolles produïdes i etiquetades amb segell d’aquesta D.O. ha estat de 215 milions, fet que suposa un decreixement del -13,62% respecte l’any anterior. Foto: D.O. Cava

El president del Consell regulador, Javier Pagés, ha assenyalat que “2020 ha estat un any molt desafiant, difícil i atípic pel dur impacte de la pandèmia global tant en l’aspecte social com en l’econòmic, però amb molt d’esforç, treball, tenacitat i cooperació el Cava ha aconseguit uns resultats que han superat les expectatives inicials, tenint en compte el context general”.

Les expedicions amb destinació a mercats exteriors han caigut tan sols un -7,92%, amb un volum assolit de 152 milions d’ampolles. El mercat exterior va tornar a guanyar pes l’any passat, aglutinant ja el 71% de les vendes totals.

Alemanya segueix sent el principal país de consum, seguit del Regne Unit (amb un creixement de +6,55%), Bèlgica, Estats Units d’Amèrica i Japó. Destaca, també, el creixement a Rússia (+17,47%), Lituània (+16,73%), Suècia (+12%), Finlàndia (+11,83%) i els Països Baixos (+9,93%).

“La diversificació de mercats que té el Cava és una riquesa, un fons de comerç molt valuós que s’ha mostrat com un atenuant a la caiguda del mercat interior, més afectat per la pandèmia”, ha manifestat Pagès.

Així, a nivell nacional, com a conseqüència dels tancaments i restriccions del canal HORECA (hotels, restaurants i cafeteries) i de les limitacions de mobilitat geogràfica i social, es retrocedeixun -12,3%, segons dades de la consultora A.C. Nielsen.

El canal que més impacte ha patit és HORECA, amb un descens del -38,8%, mentre que l’alimentació té un comportament molt mésfavorable, amb una disminució del -4,7%. El canal online, per contra, tenint en compte que espartia de bases molt inferiors, ha evolucionat molt positivament, amb un creixement del+44,9%.

El cava ecològic manté el pes dins de la pròpia D.O. Cava, ja que el nombre d’ampolles produïdes i etiquetades és pràcticament el mateix que les del 2019 (-0,11%), confirmant la tendència que el cava ecològic segueix despertant l’interès dels consumidors.

D’altra banda, aquest 2021 s’implementarà la primera fase del Pla Estratègic de segmentació i zonificació del cava, posant en marxa un pla de reforç dels mitjans de control de la D.O. Cava i una millora de lainformació i la traçabilitat del producte.

Segons ha comentat Javier Pagés, “és un gran pas per al futur i suposa una fita important per al sector, aconseguint que els nostres caves siguin encara més atractius i diferencials per als consumidors gràcies a unes normatives qualitatives molt exigents, a la singularitat dels nostres territoris i orígens, al compromís total amb el medi ambient i la sostenibilitat”.