Campanya de promoció del vi català amb espots a la televisió

oct. 11, 2020 | Notícies

Dimarts 6 d’octubre s’ha donat el tret de sortida a la segona fase de la campanya promocional “Gaudeix del que és bo #vicatalà” per promocionar el consum de vi català a Catalunya, amb una acte presidit per la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, acompanyada pel director general de l’INCAVI, Salvador Puig, i representants de les Denominacions d’Origen (D.O.) catalanes.

Amb aquesta campanya, ha explicat la consellera Teresa Jordà, “busquem apropar aquest producte sostenible, de qualitat i de proximitat, al consumidor que viu a Catalunya. Només ens cal que el provi. Un cop l’hagi provat, ja ho tindrem tot fet”.

De fet, per sisè any consecutiu, els vins catalans amb Denominació d’Origen (DO) lideren el mercat de Catalunya. La quota de mercat de 2019 és del 41,3%. En els darrers 9 anys, a més, la tendència ha estat a l’alça, amb un increment de fins a 14 punts: el consum l’any 2010 era de 27,8%, i, ara, és del 41,3%. L’any 2019, doncs, de cada 10 ampolles de vi que s’han consumit a Catalunya, 4 han estat d’alguna DO catalana. “Però no n’hi ha prou”, ha afirmat Jordà.

Tot i això, els últims mesos, el sector s’ha vist afectat per la crisi sanitària de la Covid-19, que va comportar, entre molts altres perjudicis, el tancament del canal HORECA (hoteleria i restauració, que representa aproximadament el 40% del consum de vi al país) i l’aturada de les exportacions durant uns mesos. Per això, l’INCAVI i les Denominacions d’Origen han cregut convenient posar en marxa una campanya per difondre els atributs i valors dels vins catalans i posar en relleu el producte de gran qualitat que s’elabora arreu del territori.

En aquest sentit, la consellera ha destacat que “des del departament d’Agricultura hem fet mans i mànigues per estar al costat de sector”,i ha recordat que amb aquesta campanya es tanca el cercle de tot allò que es va anunciar el mes de juny: un pla de xoc sense precedents, pactat amb el sector, per reactivar el món del vi, compensar els efectes econòmics de la COVID-19 i fer front a la crisi d’excedents de vi.

A més, lTeresa Jordà s’ha compromès a seguir promocionat el vi català més enllà d’aquesta campanya i ha demanat la implicació del tot Govern en aquesta tasca,“perquè quan parlem de vi català, parlem del nostre país, i hem d’aconseguir que el promocioni no només el departament d’Agricultura, sinó el Govern, perquè el vi català és un ambaixador de primer ordre”.

La importància de consumir vins de proximitat

La Covid-19 ha provocat que molta gent s’hagi adonat, encara més, de la importància de disposar per consumir de vins de proximitat i de la gran varietat de vins que es produeixen a les nostres comarques i que s’emparen a les diferents denominacions d’origen catalanes. Aquesta campanya pretén que aquest interès romangui i es tradueixi en una salt quantitatiu considerable en el consum preferent dels vins catalans a casa nostra. Alhora, la campanya té la intenció d’arribar al consumidor més jove i urbà amb una imatge fresca que recull atributs a l’alça com la sostenibilitat, la proximitat i la qualitat.

La segona fase de la campanya s’ha possat en marxa amb l’emissió d’un espot de televisió i presència a mitjans digitals, i amb publicitat exterior al transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona.

La primera fase de la campanya va servir per posar en marxa la webundefined://www.gaudeixdelqueesbo.com i diferents accions a xarxes socials, el patrocini de la temporada actual del Joc de Cartes de TV3 i la posada en marxa de la Setmana del Vi Català, que tindrà lloc del 9 al 15 de novembre.