La comercialització és el punt final de qualsevol cadena productiva i, sovint, la condiciona tant com qualsevol dels altres factors relacionats amb aquesta cadena. Les condicions i el preu que estableixen els agents comercials influeixen en les possibilitats del sector productor. Per aquest motiu, la 7a edició del Simposi de Producció Agroalimentària Ecològica s’ha dedicat a les Tendències i Reptes en la Comercialització de Productes Ecològics. Foto: DARP
En aquesta ocasió, l’esdeveniment, organitzat pel DEpartament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) i que s’ha celebrat els dies 25 i 26 de novembre, ha comptat amb la col·laboració de la Societat Espanyola d’Agricultura Ecològica (SEAE), una entitat sense ànim de lucre dedicada a aglutinar els esforços d’agricultors, tècnics, científics i altres actors per impulsar la millora i difusió del coneixement al voltant de la producció d’aliments de qualitat amb base agroecològica i el desenvolupament rural sostenible.
El Simposi s’ha dividit en dues sessions virtuals i ha comptat amb la participació de diferents experts amb una gran experiència en el sector que han explicat els diferents models de comercialització, i de les iniciatives públiques i privades de comercialització i consum ecològic, menjadors i canal HORECA.
Amb l’organització d’aquest simposi, el DARP vol transferir eines i estratègies sobre la comercialització als professionals del sector i oferir un espai de trobada per a l’intercanvi de contactes i experiències.