Manual divulgatiu per als restaurants amb recomanacions sobre els vins catalans

des. 22, 2020 | Notícies

Com classificar els vins, com conservar-los, com crear una carta de vins, com servir-los o les raons per beure i comprar vins catalans són alguns dels capítols pràctics d’ “A Taula! Vins Catalans. Manual per a la restauració’, una publicació divulgativa fruit de la col·laboració de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), l’Associació Vinícola Catalana i la revista Cuina.

El manual també ha comptat amb el patrocini de la Diputació de Barcelona,el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona de la Diputació de Girona,el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida,el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i l’Institut Català del Suro.

Aquesta obra està dirigida als professionals de la restauració perquè els sigui útil i perquè serveixi per apropar-se més i conèixer encara millor els vins que s’elaboren a Catalunya. També perquè esdevingui una eina eficaç, amb consells i recomanacions per a poder oferir un millor servei als seus clients i contribuir, també, a fer difusió dels vins que s’elaboren al nostre país.

La publicació, de tapa dura i d’una extensió de 34 pàgines, s’ha dut a terme d’una forma molt visual, amb informació precisa i concreta, elaborada pels professionals de la revista Cuina i del grup editorial SOM, amb l’assessorament del sommelier Xavier Ayala i de l’equip humà de l’INCAVI i l’Associació Vinícola Catalana.

La versió en paper del Manual s’ha enviat a dos mil restaurants catalans i també als gremis de restauració de Catalunya. També es pot consultar en línia a la web de Manual de vins (cuina.cat).

Aquesta eina forma part de les accions que està duent a terme l’INCAVI per donar més relleu i difusió als vins catalans i, aquesta, especialment dirigida al sector restauració, un sector clau per al vi a Catalunya. De fet, a Catalunya, quatre de cada deu ampolles de vi que es consumeixen són de vins amb DO catalana i només als restaurants es consumeix un 40% dels vins catalans, segons les dades Nielsen 2019. Unes dades que demostren que encara hi ha marge per créixer.