Des de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI) s’ha fet una valoració molt positiva de la primera edició de la Setmana del Vi Català, que ha tingut lloc del 9 al 15 de novembre i que ha comptat amb més de 70 activitats virtuals organitzades per cellers, DD. OO., botigues de vins i demés, a més de la Setmana del Vi TV, un canal de televisió propi que ha emés en directe a través del You Tube programació d’entreteniment i divulgació sobre el món del vi. Foto: INCAVI
Tot i que, en un primer moment, la Setmana del Vi Català pretenia comptar també amb activitats presencials de petit format disgregades arreu del territori i les darreres mesures restrictives no ho van permetre, l’objectiu perseguit s’ha aconseguit: unir esforços i explicar la immensa riquesa i varietat que ofereixen les vinyes i el vi a Catalunya i compartir experiències i reflexions per aprendre els uns dels altres.
“Després d’aquesta experiència, que considerem que ha estat molt positiva, estem satisfets d’anunciar que la voluntat de l’INCAVI és repetir-la cada any i convertir-la en la festa anual de la vinya i el vi de Catalunya, en una setmana on arreu es parli i es degusti vi català”, tal com ha anunciat el director general de l’INCAVI. Des d’aquesta entitat també s’han mostrat satisfets perquè, tot i les actuals circumstàncies i al dificultat d’organitzar esdeveniments, “s’ha optat per tirar endavant la Setmana del Vi Català, una mostra de la fortalesa del sector de la vinya i el vi i la seva capacitat de resiliència”.
Més de 120 persones passen per la Setmana del Vi TV
Per donar cobertura a les mesures actuals i per facilitar poder gaudir del vi i conèixer el seu sector evitant desplaçaments, des de l’INCAVI es va apostar per un canal propi de TV on, a través del canal de You Tube de l’INCAVI es va oferir programació pròpia.
Així doncs, durant tota la setmana, al Palau Robert es va instal·lar un plató televisiu des d’on es van entrevistar de forma telemàtica més de 120 persones, amb espais d’informació, d’opinió, debat i entreteniment. Hi va haver un total de 37 seccions i hi van participar totes les Denominacions d’Origen de Catalunya, representants de cellers, restauradors, sommeliers, etc i també seccions més d’entreteniment que vinculaven el vi amb les sèries de televisió, amb el cinema, amb els llibres i amb la música.
Totes les entrevistes i tertúlies es poden veure al canal de You Tube de l’INCAVI i a la web www.setmanadelvicatala.cat.