Alimentaria Exhibitions i la Federación Española del Vino (FEV) s’han compromès a col·laborar en l’impuls del saló Barcelona Wine Week (BWW), que tindrà lloc per primera vegada al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona del 3 al 5 de febrer de 2020. Amb una previsió d’ocupació de més de 30.000 m2 i al voltant de 600 expositors, aquest esdeveniment professional de caràcter disruptiu neix amb la voluntat de convertir-se en el major aparador del vi espanyol de qualitat per als operadors nacionals i internacionals.
Barcelona Wine Week està rebent una acollida molt positiva per part d’empreses, institucions i organismes del sector en l’àmbit estatal, segons ha informat Alimentària Exhibicions, organitzadora del certamen. L’acord assolit amb la FEV (l’organització privada més representativa que agrupa el sector cellerer espanyol, amb més de 600 empreses arreu del país) contribuirà decisivament a ampliar la participació dels cellers espanyols més reconeguts com expositors en el nou certamen.
La col·laboració estratègica entre Alimentaria i la FEV també es reflectirà en el suport a la promoció nacional de visitants a la Barcelona Wine Week. Així mateix, la FEV assessorarà en l’elecció de mercats d’interès per al sector vinícola espanyol, principalment a través de BWW Hosted Buyers, un programa de compradors de vi que preveu convidar a més de 300 professionals internacionals d’alt nivell. Regne Unit, Alemanya, Holanda, Bèlgica, Suïssa, Rússia, Estats Units, Canadà, Mèxic, Brasil, Xina-Hong Kong, Japó i l’Índia destaquen entre els 37 països considerats estratègics pel sector.
Antoni Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions, destaca que “BWW pretén ser un reflex fidel de l’estat de la indústria del vi a Espanya i una oportunitat immillorable per seguir potenciant la seva internacionalització. En aquest sentit, el paper de la FEV com a partner estratègic i altaveu de les inquietuds i necessitats del sector serà clau per fer d’aquest projecte la gran plataforma de negoci i oportunitats que tots els agents del sector estaven esperant”.
Per la seva part, José Luis Benítez, director general de la FEV, assenyala que “la posada en marxa de Barcelona Wine Week és una bona notícia que pot contribuir a la millora de la imatge i del valor del vi espanyol en els mercats internacionals”. En aquest sentit, l’entitat està animant als cellers a participar en aquesta primera edició, que compta amb la garantia de l’experiència d’Alimentaria Exhibitions en l’organització, i amb importants novetats enfocades a augmentar les oportunitats de negoci i maximitzar així el retorn de les empreses expositores.
Potencial de negoci
Barcelona Wine Week ocuparà íntegrament els pavellons 1 i 8 del recinte Montjuïc de Fira Barcelona, i entre els expositors hi haurà des de grups cellerers i marques de referència fins a projectes i propostes que sorgeixen en el sector, així com una forta presència de vins emparats per diferents segells de qualitat: Vins de Terrer, amb Denominació d’Origen i vins de la Terra, entre d’altres. També hi haurà espai per als vins ecològics i biodinàmics, i per a aquells productes i cellers que fan de la sostenibilitat el seu senyal d’identitat.
Així mateix, al saló estaran representats els destil·lats, així com els equips, estris, accessoris i serveis orientats al sector. Per a tots ells, BWW proposa un viatge únic pel territori a través d’un disseny transformador dels seus espais que realça la riquesa vitivinícola del país i les singularitats de cada zona.
Com ha subratllat Javier Pagés, president de Barcelona Wine Week comenta que “aquesta fira es compromet a posar tots els mitjans per crear la fira referent, nacional i internacional, del món del vi espanyol. El seu objectiu és convertir-se en un esdeveniment dinàmic, actual i d’èxit tant a nivell de negoci com de representativitat, en què viticultors, elaboradors, associacions, DO’s, el sector de la gastronomia, clients i líders d’opinió estiguin units al voltant de una oferta de vins espanyols rica i diversa, única i excepcional”.
BWW preveu reunir més de 15.000 visitants professionals i estima la celebració de més de 5.800 reunions B2B durant el saló. En aquest sentit, l’eina informàtica d’última generació BWW Matchmaking System permetrà optimitzar el contacte entre expositors i compradors convidats del sector (distribuïdors, importadors, majoristes, detallistes, etc.) amb poder de decisió i compra, tant els 300 internacionals que assistiran convidats mitjançant el programa Hosted Buyers com els 1.000 professionals nacionals, avalats pel programa VIP Buyers.
D’altra banda, hi haurà l’àrea BWWHub, que constituirà un punt de trobada entre el coneixement, la cultura, la transformació digital, els mercats i el networking, que oferirà un ampli programa de conferències, taules rodones, sesiones formatives i experiències sensorials. Així mateix, en aquest espai els professionals podran gaudir de la Barra de Vins Fabulous 50 by Women, una zona de tast autoguiada en què el protagonisme recaurà en cinquanta propostes liderades per enòlogues, seleccionades per un prestigiós comitè d’experts.