El titulat en Administració i Direcció d’Empreses i expert en màrqueting operatiu i estratègic -amb màsters en Màrqueting i Retail-, Xavier Roure, de 45 anys, és des de principis de juliol el nou director de Fira de Mollerussa, en substitució de Poldo Segarra, qui ocupava el càrrec des del 2011 i a qui es proposarà formar part a partir d’ara del Comitè Assessor de l’ens firal.
Així ho va anunciar el nou director en la seva presentació, acte que va tenir lloc el 1 de juliol i en el qual va estar acompanyat per l’alcalde i president de Fira de Mollerussa, Marc Solsona. Vinculat a l’ens firal de la capital del Pla d’Urgell des de l’any 2011 com a membre del Comitè Assessor i dels Comitès Organitzadors, en els últims quatre anys Roure havia exercit també com a Vicepresident de Fira de Mollerussa.
En la seva intervenció, el nou director, que en la seva carrera professional ha ocupat responsabilitats de direcció i màrqueting en diferents empreses lleidatanes, va anunciar l’elaboració d’un Pla de Màrqueting Estratègic per als pròxims tres anys i que tindrà com a directrius “la Fira com a punt de trobada, internacional, emprenedora i innovadora”. Aquest pla, que es marca com a objectius “la Fira com a representació, polaritzadora d’oportunitats, generadora de capacitats i motor del canvi”, es preveu estigui acabat abans de la pròxima Fira de Sant Josep en març del 2020 quan, va assenyalar “s’han de veure els primers resultats”.
Roure va advocar també per aprofitar les instal·lacions que hi ha a Mollerussa així com els seus recursos i potencial per tal de dinamitzar al màxim l’entitat firal. En aquest sentit, va apostar per Mollerussa com a ciutat de congressos a més de ciutat de Fires i esdevenir punt de trobada i intercanvi per a professionals. En la seva carta de presentació, Roure va apuntar que “la Fira ha de ser internacional, biodiversa, transparent, tecnològica, igualitària, digital, pròxima, humana i sostenible, tant en matèria de medi ambient com en termes econòmics”, motiu per aquest últim pel qual va dir “haurem de buscar finançament, patrocinis i espònsors”.